JAG VILL INTE MOTIONERA

Att träna är självplågeri
Tvångstankar och anorexi
Varför äta smalt och vara tråkigt sund
Jag är videobutikernas största kund

Mot träning ska jag protestera
Jag vill inte motionera!
Feta chips kom ge mig mera
Jag vill inte motionera!

 
 
 

Nu är det ju så att denna jävla mage åter igen ska fixas. Jag blir så sjukt less.
Imorgon, eftersom att jag ska ner till familjen ♥ i Stockholm igen nu i Januari. (vila i underbaraste frid.)
Och jag vill verkligen att de ska se skillnaden på mig, det är 6 månader sedan sist.
Och jag ska finally börja att tänka på mig själv.
prick 70 kg, here I come.
 
Och jag ska lätt klara detta, det är inte så himla mycket det hänger på utan bara mig själv
jag måste sluta göra allting för alla andra, jag måste bli nöjd med mig själv. Och varför inte börja nu,
jag har ju all tid i världen just nu. tråkigt nog. eftersom jag egentligen inte vill ha det.
Men nu är det bara att ta sig i kragen, det är slut med:
- chips, dipp & cola.
- Bakis mat (pizza, pommes, osv..)
- Alkohol (med undantag för juldagen & nyår. men då är det träning som gäller innan, annars nykter)
 
"Det finns inte några dåliga väder, bara dåliga kläder"
Det är mitt nya motto, och det är väl bara att dra på sig täckbyxorna (usch! men måste!) och en tjockare täckjacka, för här ska inte frysas. här ska det trimmas. you will see.
Och det är inte för något "beach 2013", utan för mig.
 
Sedan är det ju detta med rökningen, som absolut måste trappas ned, och det är en himla massa.
Och det är lika bra att kanske ha det som löfte inför nästa år? kanske tom. sluta på nyår, när man efter det kan ge gärnet med träningen och gymmet, flytten osv. Jag skulle nog få mina lungor tillbaka,
bättre puls, och så klart kanske min röst, som fullkommligt suger att sjunga med just nu.
 
nåja, jag har lagt in lite gamla bilder ovanför, så att jag sedan kanske kan jämnföra med nått.
Hopppas bara att jag kommer att se en skillnad eller två. I just hope.
Men imorgon, då är det gärnet. Ikväll ska jag käka mer popcorn, dipp & dricka cola. Sedan är det slut.
(+ att imorgon ska jag köpa mig en USB-kabel till telefonen, så det blir nog bättre uppd. från mig då!)

Kommentarer
Postat av: Mli - Husägare & blivande mamma ♥

Lycka till :)

2012-12-29 @ 00:15:40
URL: http://idamli.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0