"hemma" i vidsel


(en bild på grabben's hund)
igår var vi ute och körde lite bil och vi fick se en massa djur.
- älg
- bäver
- rådjur
- orrtupp
- hare
- ren

det var en himla samling av djur. + att vi motionerade tubbe lite inför jakten.
gick på en prommis med honom i skogen. :)
vi åkte iväg kring åtta, och kom hem klockan tolv (a)
haha, det vart en lång sväng upp till forsbacka, kåbdalis och potauaure (stavas?)

sen så gick vi och sov jag vaknade klocka två, fyra, sex, åtta, tio genom att mina
ögon hade ketat igen (pollen) så jag frågade grabben om vi kunde åka ner på byn
och hämta ut lite medicin till mig (som redan är sjukt förkyld)
och sagt och gjort, vi åkte ner på byn och jag körde volvon :)
jag är så himla stolt att jag lärt mig att växla med den, den är lite tjorvig.

sen så träffade vi min mor på apoteket och min broder,
vi åkte till smultert och fikade (jag, mamma & bror) och sen drog jag och grabben på
frasses eftersom att han inte ville ha någonting annat an frasses mat.
sen drog vi hem till min mor en kort sväng och till hans syster
och sen "hem" till vidsel :)
och där var både svärmor och svärfar redan hemma, så vi myste lite på altan.
och nu har grabben skottat ut hundgården på bajs. :s

senare ska tydligen grabben laaga mat till alla, vi får se vad det bjuds på.
men det blir säkert gött, han är duktig på att laga mat. :)
och ikväll skulle vi yudligen ut och köra igen.
imorgon på morgonen ska jag köra honom till jobbet eftersom jag hämtade honom i onsdag's. ;)
haha, sen ska jag hem till honom och sova lite till :)

nåja, ihelgen vet jag inte vad som händer. jag är inte sugen på någonting ;/
men jag måste ju ta tag i mitt liv :D (som nisse brukar säga)
vi får se, peterälskling skulle behöva skjuts, men vi får se hur det är med mina ögon.
hoppas att jag kna ställa upp på honom också*! :)
sen ska jag surra med vickan också (:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0