.- 23 november

detta stämmer verkligen just nu har jag insett.
det är verkligen inte bara en som vill se mig falla,
och än mindre misslyckas.


(tråkigt för er, för det kommer aldrig att hända)


ni kan sitta där med era "coola" kompisgäng,
do it, om det får er att känna er mer betydelsefulla.
jag har inte dom fränste vännerna i byn/stan kanske.
men medans ni yter vänner och kärlekar som andra byter underkläder,
och röker cigaretter så stannar mina vänner.


vi håller ihop då alla andra "failar".
vi behöver inte prata med varandra varje dag/vecka/månad.
och ändå så är vi inte sura på varandra då den dagen kommer att man slår en pling.
det är vänskap. man ska inte behöva ses jämt.
inte prata jämt, men ändå finnas till jämt.


jag är en stark, snygg glad och underbar vän.
och det vet jag om, och det vet mina vänner.
då jag älskar en annan människa så är det på riktigt,
och jag blir inte ovän med dom och slutar att älska den för det.
jag älskar olika människor med olika brister,
lika som de människorna älskar mig med mina brister.


ingen är perfekt, och absolut inte jag heller.
alla gör vi fel och är dum, men skillanden på att vara dum
och att göra fel är att man är mänsklig om man inser vad man gjort.
och det gör jag, och mina vänner.
och dom betyder allt för mig.
jag älskar er.


Bea, Jenkan, Hannah, Hanna, Dennis, Peter, Emil, Hento, Jimmy, Ronja, Naats,
Bathilda, Kajsa, Morgan, Thomas&emelie, Erik, Joel, Jonte, Arvid.
(har säkert glömt några, men kommer jag på dem, så skriver jag till dem!)


"gammal vänskap rostar aldrig."
 
Love.


Kommentarer
Postat av: Jenkan

<3

2009-11-23 @ 13:24:53
Postat av: ronja

<3

2009-11-23 @ 20:27:51
URL: http://ronjacrantz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0