.- 5 juli

svar till anonym:
ja, jag skriver det till alla som inte klarar sig upp själv,
öppna ögonen och se vad som finns framför sig.
man har alltid sin familj, alltid.
och man måste bara våga ta hjälp av dem,
våga ta hjälp av vänner, kurator, familjen, pojkvännen.
man måste våga.

jag skriver det igen, livet blir vad man gör det till.
sitter man hemma och tycker synd om sig själv, och tänker på att
allting är dåligt och att man mår så himla dåligt
och att man är så ensam och att man inte har någon att prata med,
så blir det så.

men sitter man hemma och tänker så, och sen inser vad man
vad man hållerpå med, och går ut och går, ringer en kompis,
hittar på nått, går på stan, träffar folk eller bara lyssnar på uppåt musik
(tex, flo rida - right round, pink - sober, gotthard - lit U up)
och ser vad man har. oftast mat på bordet, en familj som älskar en,
hela och rena kläder, vatten att dricka, tv, dator, mobil,
ett liv som man kan skryta om i en massa andra länder.
vi har hälsan och sjukvård som är jätte bra.

man ska inte tänka på det som man inte har.
man ska se på vad man har och vara nöjd över det.
man ska inte titta bakåt utan frammåt och vara lycklig.
kämpa för att få det liv som man drömmer om.

jag har lyckats nu jag, jag har en underbar sambo,
vi har haft det upp och ner.
och det menar jag verkligen, inte alls så himla bra.
men nu är det underbart, jag har en familj som jag skulle kunna gå genom eld och vatten för,
jag har underbara vänner som jag ställer upp på till 100 %
och jag har en hund och två katter som jag älskar.
jag har ett hus som snart är mitt, i alla fall halva.
och jag har klarat av skolan och har körkort.
jag har ett jobb som jag trivs jätte bra med.

jag har kämpat för att bli nöjd med mig själv, förr kämpade jag ensam.
(trodde jag) men jag insåg att jag kunde ta hjälp av vänner
och av min familj. jag mådde jätte dåligt över min kropp,
men nu är jag fin, jag är snygg och jag är nöjd med mig själv.
visst jag gör situps, men det är bara för att få träna magen,
så att den blir "hård" och snygg så. men det är bara för min skull.
och jag gör det med glädje, och för att jag har stöd.

svar till sofia:
ja, det tycker jag att vi kan göra.
det är bara att höra av dig.


nåja, jag sitter här i sängen, jag ska åka till gnarp nu på min sambos begäran.
haha, jag ska handla glass. hihi, jag tror inte att någon kan gissa vad för glass ..
hmm. trummvirvel..

ovanligt va? hihi.
denna ska marcus ha, jag vet inte vad jag vill ha ännu.
men jag hoppas att det finns någon ny och spännande smak på dem. :D
de är inte så bra på att ta in ny aoch roliga smaker på statoil i gnarp .
men det blir säkert bättre.

hihi, nåja, jag ska åka nu.
vi ses säkert snart! :D

PUSSEY!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Menade inte att det du skrev var fel, tyckte bara att du lät lite väl 'hård' för att ha varit där själv.. Nej, alla har inte ALLTID sin familj eller vänner. Alla har inte ALLTID någon att vända sig till. Öppna ögonen du och se att folk kanske mår dåligt för en anledning, att de inte kan/vill öppna ögonen igen för att de har testat det, och sett att det inte finns någon. Du kan inte säga att ALLA har familj, vänner, pojkvän att vända sig till, för det är inte sant.. Vissa kanske verkligen är helt ensamma

2009-07-06 @ 10:15:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0