.- 12 Januari

Det var en gång en perfekt man och en perfekt kvinna som möttes.
Efter att under en tid haft ett perfekt förhållande,
gifte de sig med varandra. Bröllopet var perfekt.
Deras liv tillsammans var givetvis perfekt.
En blåsig och kall julafton var detta perfekta par ute och
åkte i sin perfekta bil längs en enslig och krokig väg.
De lade då märke till en man vid sidan av vägen som var strandsatt.
Eftersom de var ett perfekt par så stannade de naturligtvis för att hjälpa till.
Mannen vid vägkanten var jultomten med en stor säck full av julklappar.
Det perfekta paret önskade naturligtvis inte att alla barn skulle bli
besvikna på julafton, så de plockade upp jultomten och lastade alla
julklapparna i bilen. Snart var de åter på väg med tomten och alla
julklapparna i bilen. Tyvärr blev vädret bara sämre så de råkade ut
för en våldsam krock. Tråkigt nog överlevde bara en av dem.


FRÅGA: Vem överlevde?
Svar:
Det var den perfekta kvinnan som överlevde!
Hon var den enda som existerade i verkligheten.
Alla vet ju, att jultomten inte finns och att det inte heller finns några perfekta män.


Är du kvinna så sluta läsa här
.



Är du man kan du gott fortsätta läsa.
Om det inte finns någon tomte och inte heller några perfekta män, så
måste det varit kvinnan som körde bilen. Detta förklarar varför bilen krockade ..
Om du mot all förmodan skulle vara kvinna och läser detta, så bevisar det bara ytterligare en sak:

Kvinnor lyssnar aldrig! Det var ju bara män som skulle läsa det här!


om människor bara skulle veta vad jag hatar det där jävla ordet.
jag vill aldrig mer höra det i min närhet.
jag blir så jävla less, alla människor är som dom är,
smal, tjock, liten, stor, krokig näsa, stora öron, små öron.
jag blir så jävla less på alla som vill ändra på en annan människa.

man kan aldrig ändra på någon annan än sig själv.
aldrig, och jag ska då säga dig,
att jag tar inte mer skit av dig nu. nu är min båtten nådd.
nu räcker det med dumheter.
och jag vill aldrig mer höra nått sånt komma ut ur din mun.
och du ska aldrig mer skylla på fyllan.
("jag minns ju inte att jag sagt det, då man är full så menar jag ju inte nått.")
för det är rent ut sagt bara bullshit!

var inte med mig då om du skäms över mig.
för att jag är tjock, eller nått. (vad det nu var)
var inte med mig, ta inte på mig och se inte på mig.
för ja är så less på alla blickar som bränner i mig.
bränner ett större och större hål bara.
din blick säger mer än en miljon ord.
jag kan läsa den.
så sluta, för du gör mig bara trasig.

jag förstår inte hur man ens kan säga så till en annan människa.
det skulle då aldrig komma ut ur min mun.
för du fattar inte hur mycket det sårar/sårade.
när jag är trasig, vem har jag då?
jag har ingen, för då jag är ledsen, så blir du arg.
eller så ska jag sluta och gå vidare.

och visst är det bra att kunna göra det,
men allting kommer ikapp en dag.
och den dagen kanske det är försent för dig.
och jag behöver tröst, jag behöver höra vackra ord jag också.
jag är inte annorlunda motför dig.

är jag ens fantastisk, fin, glad?
tycker du att det finns nått på mig som är
helt nytt och nått som inte en annan människa har?
jag skulle inte tro det hörru,
för det enda som verkar komma ur dig är ..
ja, jag vet inte.

men du sårade mig igår.
och jag kommer inte att förlåta dig.
för jag kan inte det, inte då det är den hundrade gången ..
hundrade gången du säger förlåt och att du inte ska behandla mig så.
inte hundrade gången du säger förlåt och säger att allt ska bli bra.
dina lovade ord är magiska.
men dom hjälper inte idag. :/

du skriver sms och låssas som att inget har hänt.
eller ja, nej det gör du inte.
du verkar jätte arg på mig.
som att det vore jag som gjort nått fel.
det är inte så.
jag har inte gjort fel i att bli ledsen.

jag har inte gjort fel i att bli ledsen för det du har sagt.
du har gjort fel, du har sagt saker man inte säger.
inte jag.
det är inte mitt fel, inte den här gången.
det är inte mitt fel att jag ser ut som jag gör.
jag blev född så här.
jag tycker att du ska vänja sig vid det,
eller så får den "romantiska" resan ta slut här.
för jag vill inte längre.
vill inte längre bli behandlad så här.

Kommentarer
Postat av: marica

Bra skrivet!

2009-01-13 @ 22:50:17
URL: http://maricasondell.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0