.- 16 april (kärleken till dig)


- är det största för mig.
jag älskar dig

för mig är kärlek inte att man aldrig bråkar ,
eller att man alltid är glad på varandra.
man ska heller inte alltid vara på toppen humör,
och inte heller skämma bort varandra med saker.
man behöver inte alltid vara glad och skratta.
 
för mig är kärlek att då man bråkar så
tar man sig ur det och man blir vänner igen, och
ger varandra en jätte kram.
man kan göra den andra lycklig och glad genom att
bara kramas, ge en snabb puss och dra ett roligt skämt.

för mig är kärlek då du kommer till mig då jag ser tv bara
för att vara med mig, då vi myser och då du tar ut tess.
alla gånger du skjutsar mig till mina vänner eller till skolan.
alla gånger du hämtat mig, alla gånger jga fått vara ledsen och
du gett mig hoppet och glädjen tillbaka.

men även alla gånger jag har fått ge dig tröst,
alla gånger vi lagat mat tillsammans,
alla gånger iv nästan har slagit ihjäl varandra på vägen upp till älvsbyn.
och våra djupa samtal i bilen på vägen hem från våra vänner.
alla gånger du taig hand om mig då jag har vart sjuk.
alla gånger du hjälpt mig med skolan och teorin.

visst, vi bråkar och vi diskuterar (väldigt ofta, men bara kärlek's gnabb)
men jag älskar dig ändå sjukt mycket.
och det är du som ger mig ett liv.
ett liv värt att leva, att drömma och att hoppas.
det är du som är den enda för mig.
jag älskar bara en enda, en enda du. :*

jag älskar precis allt med dig.
att du inte visar känslor som alla andra,
att du (och även jag) aldrig kan erkänna att vi har fel,
att du sitter mycket vid datan,
att du inte gillar skriva sms, men jag älskar det.

jag hoppas att du vill leva resten av ditt liv med lilla jag?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0